Betingelser

Betaling
Samtlige priser i nettbutikken er oppgitt i NOK inkl. mva. 
Er du under 18 år må du ha tillatelse av foresatt/verge for å bestille hos oss. 

 

Klarna

I vår nettbutikk kan du betale med både faktura, delfaktura og kredittkort gjennom Klarna Checkout. Ingen ytterligere kostnader vil bli lagt til kjøpesummen, bortsett fra frakt. Din sikkerhet og trygghet er meget viktig for oss, og med Klarna som samarbeidspartnere blir denne sikkerheten ivaretatt.  Ved et kjøp i vår nettbutikk, vil kjøpesummen bli reservert på konto frem til varene er plukket. Kontoen blir belastet først når varene er pakket og sendt. Velger du faktura eller delfaktura vil du motta en e-post med faktura fra Klarna når varene er bestilt. 

Det er et krav fra Klarna at personnummer blir lagt inn ved kjøp. Dette er for trygt å kunne identifisere deg og hindre uautorisert bruk eller misbruk av Klarna Checkout, samt  for å oppfylle kravene i henhold til god kredittformidling.

 

Les mer om Klarna.

Der kan du også logge deg på "Mitt Klarna" for å få oversikt over dine faktura.

 

Leveringsmetoder
Vi kan dessverre ikke tilby levering til adresser utenfor Norges fastland


Servicepakke - Posten / Bring 

Vi tilbyr FRI FRAKT på bestillinger over 800,-

Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din for fast frakt på 99,- med sporing.

Vi lever også frakt fritt som A-post til 39,- og varen sendes da på kundens ansvar.

Leveringstid

Leveringstiden er normalt 1-4 virkedager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert. 

Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil  du belastes med et gebyr på 250kr.

Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.

Hent i butikk.

Du kan legge inn bestilling og velge å hente i vår butikk i Horten. Dette er selvsagt fraktfritt.


Reklamasjon
Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid og at du fremlegger kvittering og/ eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil. 

Ved reklamasjon sender du mail til oss på noasarkb@gmail.com slik at vi kan sende deg reklamasjonsskjema. Vi dekker retur kostnaden på reklamasjonen.

Angrerett, bytte og retur
Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillinger følger angrerettskjema, som må benyttes. Ved retur må varen være ubrukt, merkelappene må være på og varen sendes i retur i sin originale emballasje. 

Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres.


Bytte 
Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss. Ved bytte til varer med ulik pris ber vi deg legge inn ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din.

Tilbakebetaling
Når vi mottar din retur mottar du bekreftelse fra oss på mail. Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur. 

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre ber vi deg trekke fra varene du sender tilbake før du betaler din faktura for å slippe purregebyr. Vi oppdaterer fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, ber vi deg skrive ditt kontonummer på returskjemaet slik at vi kan tilbakebetale restbeløpet.

Personopplysninger

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gikjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.

Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.

Cookies

Vår nettbutikk inneholder såkalte cookies. Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder.Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan nettsiden slutte å fungere eller du kan få problemer med å gjennomføre et salg.

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådetfremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. 13) Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

13) Se lov av 01. mars 2017 Lov om Forbrukerklageutvalget (forbrukerklageloven).

 

Vi tar følgende forbehold


Varen kan være utsolgt
Farger kan avvike fra virkeligheten
Skrivefeil
Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk og vi deler lager med butikk